Het Coronavirus, Reizen en Travel Unlimited – Een Brief aan onze Fans

Beste Travel Unlimited-fan,

Het is voor iedereen duidelijk, er zijn moeilijke tijden aangebroken. Naast een ongeziene medische crisis is er ook een ernstige economische crisis. Beiden treffen de hele reissector hard. Luchtvaartmaatschappijen en reisbedrijven staan op de rand van het faillissement. Ze moeten drastische beslissingen nemen net als overheden om te proberen hun bevolking te beschermen.

Dat maakt het een moeilijke periode om met goedkope vluchten en met reizen in het algemeen om te gaan. Wat er ons de komende maanden te wachten staat is nog steeds onduidelijk.

Ik begrijp dat voor sommigen hun hoofd niet op reizen staat. Voor velen onder ons vallen reizen in het water, anderen hebben medische en financiële zorgen.

Met Travel Unlimited hopen we een licht in deze donkere tijden te zijn. We hopen namelijk dat je deze zomer alsnog alle zorgen kan vergeten en genieten van een welverdiende reis. Daarom zullen we jou tijdens deze crisis nog steeds blijven voorzien van goedkope vluchtaanbiedingen.

Om jullie te helpen in deze barre tijden zullen we ons redactioneel werk aanpassen en rekening houden met de moeilijke situatie. Enerzijds zullen we jou van relevante reisupdates voorzien omtrent de coronacrisis. Anderzijds zullen we ons vooral focussen op reisdeals in de tweede helft van het jaar. We verwachten namelijk dat de eerste reisbestemmingen pas vanaf juni weer toegankelijk en veilig zullen zijn.

Daarnaast raden we aan onnodige reizen in de nabije toekomst uit te stellen of te annuleren. Niet alleen om jezelf te beschermen maar ook medeburgers die tot risicogroepen behoren. Hieromtrent is sinds zaterdag 14 maart ook het reisadvies van FOD Buitenlandse zaken gewijzigd.  Ze raden alle reizen naar het buitenland af omdat het risico om geblokkeerd te raken immens groot is. Meer info over het coronavirus zelf vind je op de website van de Belgische overheid info-coronavirus.be.

Blijf gezond en reis veilig!

Uw reisexpert en Travel Unlimited oprichter,
Christoph Godin

25 Responses
  1. Maes

    Moet Rynair dan zijn vluchten annuleren en krijgen wij dan ons geld terug ongeacht dat er wel of geen annulering verzekering is afgesloten?

    1. Christoph

      Hallo,

      Normaal krijg je jouw geld terug of een voucher. Ryanair zal hierover communiceren naar de reizigers

  2. Huyb

    Goeie service,Christoph.
    Kan menigeen een voorbeeld aan nemen.
    Zo doorgaan,is mijn advies.
    Service is in iedere branche,het naamkaartje van het bedrijf.

    Gr.Huyb.

  3. Jan Prud homme

    Wat als het Corona virus niet opgelost is tegen de zomervakantie? Of als ik besmet ben en niet herstelt ben tegen die tijd want sommigen hebben maanden nodig om terug de conditie te hebben van weleer . Thx

  4. Mestach jacky

    Beste Vakantieliefhebbers , ik heb een verblijf geboekt bij Roompot in Nederland en heb norrmaal een verblijf in Katjeskelder vanaf 03/04 . Wegens Corona kunnen wij niet vertrekken naar Nederland ; hebben wij recht op compensatie

  5. Dops Tony

    Hallo Unlimited reizigers,

    Wat zijn de mogelijkheden? Vlucht geboekt, annulatie niet toegelaten, vlucht gaat door maar er wacht een quarantaine periode van bv. 2 weken in het te bezoeken land. 3 weken tussen heen- en terugvlucht.
    Dank U, voor de reacties.

    1. Christoph

      Dag Tony,

      – Check op bij de luchtvaartmaatschappij of je gratis kan omboeken of omruilen voor voucher?
      – Check of jouw reisverzekering (annulatieverzekering) kan tussenkomen. Sommige kunnen dit wel andere niet. Bij reisverzekeringen die dit kunnen is dit ook vaak gekoppeld aan het reisadvies van buitenlandsezaken

  6. Dops Tony

    Dag Christoph,

    Bedankt voor uw antwoord. Zal later U iets laten weten hoe alles is afgelopen.
    Groetjes
    Tony

  7. jana

    Als we een vakantie boeken voor de zomervakantie maar blijkt dat we toch niet zullen mogen op vakantie gaan, krijgen we de reis dan terug betaald?

    1. Christoph

      Dag Jana,

      Dat hangt er vanaf op welke manier je boekt en of je een reisverzekering een annulatie dekt wegens een epidemie.

      – Wanneer een luchtvaartmaatschappij niet vliegt krijg je geld terug of voucher
      – Wanneer je een hotel boekt en je kan er niet geraken krijg je wellicht niet al je geld terug wanneer je een niet-gratis annuleerbare kamer hebt. Bij gratis annuleerbare kamer kan je jouw kamer zelf annuleren, vaak tot 24u voor vertrek of de dag zelf
      – Bij vakanties vlucht + hotel + … krijg je bij annulatie door de touroperator een voucher die 12 maand geldig is en krijg je geld terug na 12 maand als je de voucher niet gebruikt hebt. Dit is bij Belgische vakantieaanbieders.

      Los van bovenstaande 3 heb je ook nog een reisannulatieverzekering die in de meeste gevallen geen dekking geeft voor epidemien. Check hiervoor zeker jou polis eens of vraag het direct aan de verzekeraar

  8. Lootens thierry

    Dag christoph,
    Graag u mening.
    We hebben viliegtickets gekocht bij tiu.fly voor punta cana in juli.
    Ik zie nu een mooie aanbieding voor zanzibar in januari.
    Zouden we erop ingaan of zouden we beter afwachten wat is u mening?
    Als punta cana niet doorgaat krijgen we een voucher maar dan hebben we ook al die andere tickets betaald.
    Dank bij voorbaat, doe zo verder al veel genot gehad van jullie .
    Fam.lootens

    1. Christoph

      Dag Thierry,

      Excuses voor het late antwoord.

      De vliegtickets naar Zanzibar staan aan de bodemprijs, goedkoper wordt het niet!

      Je kan pas een voucher krijgen als je vlucht geannuleerd wordt. Als je enkel vliegtickets geboekt hebt ben je niet verplicht een voucher te aanvaarden en kan je ook geld terugkrijgen. Bij vakanties (vlucht+ hotel) moet je wel verplicht een voucher aanvaarden die 12 maand geldig is. Na 12 maand kan je alsnog jouw geld terugkrijgen

  9. Jan

    Ik zou graag willen weten hoe ik weet wanneer ik kan boeken met reis garantie. Moeilijke vraag maar dat is wel het issue.

    1. Christoph

      Dag Patrick,

      Op onze website zijn er vaak deals te vinden naar Brazilië. Perfect als je bijvoorbeeld deze winter de zon wil opzoeken

      Omtrent Corona: Momenteel is het zo dat t.e.m. 3 mei niet-essentiële reizen verboden zijn naar het buitenland door België. Daarnaast laat Brazilië momenteel geen reizigers uit de EU toe.

  10. lou

    dag christoph ,

    hoe komt het dat een vliegticket soms honderden euros goedkoper is op mytrip dan op de website van de luchtvaartmaatschappij ?? is dit wel te betrouwen?? en wat bij een annulatie van een vlucht?? dan moet je alles regelen via mytrip??

    1. Christoph

      Dag Lou,

      Mytrip heeft een ander prijzensysteem waardoor prijzen soms anders berekend worden. Daarnaast geven ze soms korting om dan jou een reisverzekering proberen te verkopen tijdens het boeken. Bij vluchtannulatie is moet je Mytrip dan contacteren om de zaken te regelen.

  11. Jacky Mestach

    Dag Christophe , misschien hoort dit niet tot jouw werkterrein , maar wat met mensen die een verblijf vastgelegd hebben op een camping in Zuid-Frankrijk ? Wij reserveerden van 1 juni tot 9 juli een kampeerplaats . Weet u of Franse regering reeds maatregelen trof voor de heropening van de campings , en wat met het doorkruisen van Frankrijk ?

    1. Christoph

      Dag Jacky,

      Momenteel zijn er strenge maatregelen t.e.m. 10 mei van toepassing in Frankrijk. Voor daarna is er nog weinig duidelijk buiten het feit dat er geen grote evenementen zijn t.e.m. 15 juli.

Leave a Reply