Het Coronavirus, Reizen en Travel Unlimited – Een Brief aan onze Fans

Beste Travel Unlimited-fan,

Het is voor iedereen duidelijk, er zijn moeilijke tijden aangebroken. Naast een ongeziene medische crisis is er ook een ernstige economische crisis. Beiden treffen de hele reissector hard. Luchtvaartmaatschappijen en reisbedrijven staan op de rand van het faillissement. Ze moeten drastische beslissingen nemen net als overheden om te proberen hun bevolking te beschermen.

Dat maakt het een moeilijke periode om met goedkope vluchten en met reizen in het algemeen om te gaan. Wat er ons de komende maanden te wachten staat is nog steeds onduidelijk.

Ik begrijp dat voor sommigen hun hoofd niet op reizen staat. Voor velen onder ons vallen reizen in het water, anderen hebben medische en financiële zorgen.

Met Travel Unlimited hopen we een licht in deze donkere tijden te zijn. We hopen namelijk dat je deze zomer alsnog alle zorgen kan vergeten en genieten van een welverdiende reis. Daarom zullen we jou tijdens deze crisis nog steeds blijven voorzien van goedkope vluchtaanbiedingen.

Om jullie te helpen in deze barre tijden zullen we ons redactioneel werk aanpassen en rekening houden met de moeilijke situatie. Enerzijds zullen we jou van relevante reisupdates voorzien omtrent de coronacrisis. Anderzijds zullen we ons vooral focussen op reisdeals in de tweede helft van het jaar. We verwachten namelijk dat de eerste reisbestemmingen pas vanaf juni weer toegankelijk en veilig zullen zijn.

Daarnaast raden we aan onnodige reizen in de nabije toekomst uit te stellen of te annuleren. Niet alleen om jezelf te beschermen maar ook medeburgers die tot risicogroepen behoren. Hieromtrent is sinds zaterdag 14 maart ook het reisadvies van FOD Buitenlandse zaken gewijzigd.  Ze raden alle reizen naar het buitenland af omdat het risico om geblokkeerd te raken immens groot is. Meer info over het coronavirus zelf vind je op de website van de Belgische overheid info-coronavirus.be.

Blijf gezond en reis veilig!

Uw reisexpert en Travel Unlimited oprichter,
Christoph Godin

12 Responses
  1. Maes

    Moet Rynair dan zijn vluchten annuleren en krijgen wij dan ons geld terug ongeacht dat er wel of geen annulering verzekering is afgesloten?

    1. Christoph

      Hallo,

      Normaal krijg je jouw geld terug of een voucher. Ryanair zal hierover communiceren naar de reizigers

  2. Huyb

    Goeie service,Christoph.
    Kan menigeen een voorbeeld aan nemen.
    Zo doorgaan,is mijn advies.
    Service is in iedere branche,het naamkaartje van het bedrijf.

    Gr.Huyb.

  3. Jan Prud homme

    Wat als het Corona virus niet opgelost is tegen de zomervakantie? Of als ik besmet ben en niet herstelt ben tegen die tijd want sommigen hebben maanden nodig om terug de conditie te hebben van weleer . Thx

  4. Mestach jacky

    Beste Vakantieliefhebbers , ik heb een verblijf geboekt bij Roompot in Nederland en heb norrmaal een verblijf in Katjeskelder vanaf 03/04 . Wegens Corona kunnen wij niet vertrekken naar Nederland ; hebben wij recht op compensatie

  5. Dops Tony

    Hallo Unlimited reizigers,

    Wat zijn de mogelijkheden? Vlucht geboekt, annulatie niet toegelaten, vlucht gaat door maar er wacht een quarantaine periode van bv. 2 weken in het te bezoeken land. 3 weken tussen heen- en terugvlucht.
    Dank U, voor de reacties.

    1. Christoph

      Dag Tony,

      – Check op bij de luchtvaartmaatschappij of je gratis kan omboeken of omruilen voor voucher?
      – Check of jouw reisverzekering (annulatieverzekering) kan tussenkomen. Sommige kunnen dit wel andere niet. Bij reisverzekeringen die dit kunnen is dit ook vaak gekoppeld aan het reisadvies van buitenlandsezaken

  6. Dops Tony

    Dag Christoph,

    Bedankt voor uw antwoord. Zal later U iets laten weten hoe alles is afgelopen.
    Groetjes
    Tony

Leave a Reply